söderhamn!

Hej vänner.
Jag åkte hem till sverige i onsdagskväll. Pappa hämtade mig o emma på arlanda, supersnällt! när vi kom hem blev jag mött av Mamma och Johnny och en överlycklig Olle, min man! <3 så underbart att äntligeeen få träffa han.. :) Blev sängen direkt för att kliva upp och dra till tandläkaren för att senare dra vidare mot Valbo med cp Ida! :D
Det blev en heldag där och jag köpte alla julklappar och köpte även lite till mig själv oxå.. men snacka om att valbo är dåligt uppdaterade i jämnförelse med oslo... :( blev faktiskt riktigt besviken på det, eftersom jag hittat så mkt snyggt i oslo som jag tänkte spara med att köpa tills jag kommer till sverige så jag "tjänar" lite på det. Men vart inte så många fynd.. 5par tröjjor och lite hårfärg och sånt. SUCK.. får helt enkelt handla i oslo.. Efter valbo blev det hem o slå in lite julklappar, sen stan för pizza och bio, vi gick på hobbiten. Helt okej film, skiiitseg i början men sen så blev den bra!! :)
Idag tog jag en liten sovmorgon, slog in lite paket och fixade lite här hemma. sen vart det stan med mamma o fixa lite med julklappar och handla. Bla så köpte jag mig en resväska! Finally! Sen blev det kalas/minijul här hemma. Hela stora tjocka släkten kom från både mammas och johnnys sida, Det var kul! :) Fick väldigt roliga presenter, inredningsaker och pengar, kan lägga ut bilder sen! :) Har nu skjutsat hem mormor och robert och vi är nog alla lika döda.. :)
Imorgon ska jag iväg till pappa för att dra iväg med några hästtjejer ifrån sandarne och ha ett litet jultåg med hästarna. lilly ska köras och kotten ska med som handhäst. Tokmysigt hoppas jag på! :) sedan blir det fira jul hos farmor och farfar. :)
På söndag åker jag tillbaka till Oslo för att jobba alla röddagar och däremellan! Såå skönt att tjäna egna pengar.

Men under den här tiden hemma har jag faktiskt märkt att jag verkligen måste lära mig att uppskatta alla tillfällen man kan få tag på. som nu när jag är hemma, det är verkligen helt underbart. man får träffa underbara människor och man får bara mysa! :) Samtidigt, så trivs jag jätte bra i Oslo och är otroligt glad att jag tog tag i det och gjorde denna resa. Synd bara att Jag, Anna och Emma jobbar så olika tider hela tiden att vi nästan aldrig hinner ses på veckorna. Men det får man ta vara på helgerna. :) Och trivs på jobbet gör jag oxå! Jätte snälla och roliga arbetskollegor och ett skönt gäng. :) Livet är på topp just nu. Hoppas denna känsla håller i sig! :D


Mammas tårta idag.. ;)

Btw, vi dog inte idag! Kanske man hinner uppleva sin 20årsdag.. ;)

XOXO!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0