Första dagen på Statoil i Asker

Jag fick börja kl 10 och vi började med att skriva arbetskontrakt och drog direkt till skattetaten för att söka om skattekort och om ett norskt D-nummer. Det tog lång tiiid innan vi blev klara. men nu är det sökt och det kommer ta ca 3-4v(!!) innan jag får bådera så innan dess så kan jag inte få ansöka om ett norskt bankkort och genom det så kommer jag inte få min första lönespec inann jag fixat det... vilket kan fördröja det mesta... suck. Tacka gud för att vi slapp betala depo annars hade jag aldrig klarat detta..
Sedan fick jag träffa en svensk tjej som ska ha med mig en vecka nu för att visa mig allt som jag behöver veta.. Vi gick igenom "Skiftlistan" på saker som ska göras under dagarna. samt gick igenom kassan, frysen, disken, lagret, tvätthallen m.m. Jag ser fram emot morgondagen. Då jobbar jag 7-15. :)
Nu på kvällen så var vi en sväng på stan för att leta ett café men hittade inget, eller rättare sagt vi hittade inget som såg supergott ut, typ chokladbollar.. ;) så nu har vi ätit våran snålmat (korv och macaroner) och nu ska jag leta upp mina förbannade hörlurar som jag tappat bort och sen kika på film...

Har jag sagt att jag är sjukt trött på att bo på vandrarhem?! 8pers i 8bäddsrum. YIPPPIIEE...

xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0