3/9 - Dagen bestod av hästar.

Idag väckte mamma mig i skaplig tid så jag inte sov bort hela dagen. Fixade och grejade på hemma en stund, lagade mat och rastade nasse innan emma kom hem till mig. Vi tog en timmas prommenad i skogen, en supermysig slinga och både hundar och vi blev nöjda, vi hann precis hem innan spöregnet kom! perfekt timing.
käkade en supergod mango chutney middag med kyckling och sallad innan jag stack iväg till pappa. Natalie fyllde år idag så jag köpte henne en träning för dressyrtränaren birgitta nordlund. Och eftersom pappa var ute i skitvädret och flög runt så skjutsade jag henne. Dem var så duktiga så.. Avslutade kvällen med att kasta på kotten sin sele och tömmkörde honom för första gången! Han var verkligen superduktig för att vara första gången. Vi började med att natalie gick med grimmskaft och jag gick bakom med tömmarna, testade svänga, stanna och starta. allt gick super bra så vi kopplade lös natalie så bara jag höll honom och han svängde och stanna och gjorde allt jag ville av honom, söthästen! körde kanske i 10-15min och avslutade när han var avslappnad och lugn, så nu får han smälta det i någon dag! :)
Nu ska jag mysa ner mig i soffan med hunden på ena armen och katten på den andra! myyyyyys!


Xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0