Fullspäckad dag!


Sötkotten får åka baklänges.
Idag var det en jädrans kulig dag! mkt och göra, sånt älskar jag!
Började dagen med att åka till stallet och släppa ut djuren och mocka o dona, dirr efter drog jag och lena upp till nina och kikade på hennes gård  ovanför Simeå och kikade på djuren då jag ska hjälpa henne när hon behöver åka iväg. Det var en väldigt mysig och STOR gård. kikade runt på alla hennes fina hästar och fikade. Sedan drog vi hemmåt, hann få i mig en macka sedan drog jag till hallberg och hade en ridlektion för tova. jag longerade henne så hon fick träna sits och smidighet och bara fokucera på sig själv så tog jag hand om hästen. Det är så kul att träna dem små när dem suger åt sig allt man säger till dem. hon har ridit för mig nu i ca 3v och shit vilken skillnad det blivit på den korta stunden.
Hann precis hem och satte mig i soffan, då ringde pappa och frågade om inte jag kunna skjutsa natalie på träning. Så drog iväg och skjutsade henne och vi tog med oss kotten så han fick uppleva lite han oxå och åka lite transport. När vi väl kommer fram så slutade det med att hon fick hoppa lite för mig. Vi körde lite travbommar, travhopp sen en liten bana. Dem båda var superduktiga, natalie fick lära sig att ta det lungt i handen och rida med sätet och skänkeln och bara "rulla på" ist och det gav super resultat, inget stopp eller tveksamheter ifrån dem båda. KUL! Och kotten njöt som fan att få komma till ett nytt ställe och se andra hästar, söööötnööt! och nu sitter jag äntligen i soffan och har precis tryckt i mig en klämmacka, götta. Nu blire durren och soooova!! Imorgon ska jag kötta ponny i backar med vagn och ta mig ett tidigt gympass med emma och det blir ett köttarpass till kaggen!
Är det inte underbart så sääääg?! PÖSSSS

xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0