dag 15 på Fitnessfighten!

Hellojjsaaan!
Idag har det gått hela 15dagar sedan jag började min resa på ett nyare och sundare liv! Alltså gjort 50% av mitt race här på Worldofshape!! Helt sinnes vad tiden går fort. Magen har helt kommit in i rutinerna och jag har oxå fått in rutinerna och tycker att all mat jag gör nu är otroligt god! Ibland lyckas man, mäster kock som man är! ;) 
Jag börjar själv se skillnad på kroppen nu, märker att jag blir starkare och för varje dag som jag tränar får jag värre och värre träningsvärk. Kan det bero på att jag hela tiden maxar vikterna!? ;) Dock går allt i vågor, från dag till dag, vissa dagar är det supertungt med konditionen och andra dagar går den bäst! Antar att det har med dagsformen och återhämtningen att göra.. :) 
Maten är ju som sagt super god, jag ska visa hur en dag kan se ut... 
Frukost, 
Skummet Kulturmelk (lättfil)
Müsli
två kokta äggvitor.
Mellanmål,
Mager kesam(kvarg)
Frukter/bär.
Middag,
150g kött
25g kolhydrater(ris,pasta,potatis)
ca 100g grönsaker. 
Sedan äter jag mellanmål igen, samt middag igen och gärna få i mig ett mellanmål till. 

Jag kan säga att man är sjukt mätt hela dagen! vilket är bra för min del, annars kommer sötsuget på en gång.  
Samt så ska jag träna en timma om dagen där jag får schema hur jag ska träna varje dag, vilket är super!!!  Jag har börjat med träningsdagbok, där jag skriver varje dag, vilka vikter, hur många reps och hur jag tyckte det gick. Och man ser hur svajjigt det varit nu i början, men vikterna blir allt tyngre... ;) Tyvärr så på fredag är det ju 17 Maj, alltså Norges nationaldag, vilket betyder att HELA Norge kommer fira.. Alltså, ALLA träningscenter är stängda... egentligen kan man göra alla övningar hemma om man vill. MEN dem vi bor hos ska vara i lägenheten med kompisar och ute i parkerna kommer det vara galna norrmänn i konstiga kläder. så jag känner mig lite fast hur jag ska göra med träningen... Alltså känns det som det enda allternativet är att lägga träningen den dagen på hyllan. Tyvärr!! :(( känns hemskt att inte kunna träna, men vill inte springa och träna mitt i allt ståhej.. men så är det, ibland går det inte som man har planerat... 
Nu har jag precis ätit mina älskade Kycklingbiffar med soltorkade tomater/basilika och vitlök! suuuuuuuupergod, lever typ på den.. mumms! :D Nu ska jag in i duschen och sedan blir det banka huvudet i kudden så man kommer upp imorogn, klockan 0500.. 
Ha det bäst mina vänner, på återséende! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0